23 september 2013

Höjningen av AT fungerade

Igår var det två veckor sedan jag höjde från 2½ till 3 tabletter à 60 mg Armour Thyroid. Fyra veckor sedan jag började ökningen från 2 tabletter/dag.

Jag har fortsatt att ta vilopulsen varje morgon, men kommer fortsättningsvis bara att göra en koll någon gång i veckan. Dessa två veckor har pulsen legat på mellan 61 och 77 slag/ minut, oftast mellan 65-72 så den är ju fortfarande långt ifrån för hög.

Senaste veckan har jag börjat fördela tabletterna på 3 gånger per dag istället för 2 gånger vilket jag gjort fram till dess. Detta skall tydligen vara bättre, men jag vet inte- sista veckan har jag varit riktigt trött igen. Vilket ju kan bero på vad som helst och inte behöva ha något samband med tablettintaget.

Något som kanske kan ha betydelse är dock att jag prövade att låta tabletten smälta i munnen istället för att svälja den hel- vilket också sägs vara bättre, men som kanske inte funkar för mig?

Idag har jag också höjt min dos av Q10 från 100 till 200 mg. Tänkte ta den dubbla dosen varannan dag denna veckan och se om jag märker någon effekt. Funkar det så tar jag den högre dosen varje dag från nästa vecka.

Tänker att jag någon gång skall hitta det som ger mig mer energi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar